Приклади дидактичних ігор,
які використовуються вчителем
на уроках біології
«Що буде, якщо…»
Необхідно згадати з
учнями, які вони знають кімнатні рослини, що необхідно рослинам для нормальної
життєдіяльності? Пропонуємо організувати лабораторію, де всі діти будуть
науковими співробітниками, а вчитель - науковим
керівником. Кожному учню дається картинка або фотографія кімнатної
рослини. Він повинен обрати необхідні для даної рослини умови життя, позначивши
їх картками символами, які готуються заздалегідь. Якщо завдання виконано
правильно, то вчитель показує картинку на якій рослина дуже гарна і красива,
якщо не виконано, то на рослині ставиться певний знак, який сигналізує про її
загибель.
«Хто, де живе?»
Учні поділяються на
дві команди. Вчитель показує підготовлене панно і пояснює завдання. Кожна
команда повинна правильно і швидко
заселити середовище мешкання рослинами та тваринами. Картки із зображеннями
рослин і тварин розташовані на столі. Виграє та команда, яка швидше і
правильніше заселене своє панно.
Гра «Збери речення»
Картка 1
Розріжте
набір слів і правильно зберіть речення.
|
середовища
|
Чинники
|
навколишніх
|
— це
|
|
сукупність
|
умов
|
усіх
|
|
Картка 2
Розріжте
набір слів і правильно зберіть речення.
|
ґрунтовому
|
середовищі
|
і
|
світла
|
|
немає
|
кисню
|
У
|
недостатньо
|
Гра «Що до чого?»
З’єднайте
терміни з визначеннями.
|
Біосфера
|
|
Усе, що оточує живі організми.
|
|
Нежива
речовина
|
|
Повітряна оболонка Землі.
|
|
Літосфера
|
|
Жива оболонка Землі.
|
|
Середовище
життя
|
|
Водна оболонка Землі.
|
|
Атмосфера
|
|
Сукупність усіх живих організмів.
|
|
Жива
речовина
|
|
Тверда оболонка Землі.
|
|
Гідросфера
|
|
Сукупність органічної та органіко-мінеральної
речовини.
|
Рольова гра «Пошта»
Робота в малих групах. Для застосування цього методу використовують кишені,
або конверти, або скриньки, з відповідними написами (назва теми, терміна або
запитання). Конверт може бути умовним (наприклад, можна написати на дошці
терміни, до яких будуть надсилатись запитання). Кожна група отримує однакову
кількість карток. Потім учні повинні покласти ці картки (з визначеннями або
запитаннями) у відповідну кишеню (або за допомогою магніту закріпити на дошці
під відповідним написом) за встановлений час і не помилитися адресою.
«Поштові скриньки»
|
Рослини
|
Гриби
|
||
|
|
|

Немає коментарів:
Дописати коментар